Er zijn de laatste 30 dagen geen uitslagen
Uitslagen:

Laatste algemene ledenvergadering van BCV

Algemeen:
Op maandagavond 27 mei 2019, 70 jaar na de oprichting vond de laatste ALV plaats van BCV.
Nadat de bezoekers een stukje oranjekoek hadden genuttigd werd de vergadering iets na achten geopend.
Er wed vanzelfsprekend even stilgestaan bij de verjaardag van BCV.
Tijdens de ALV werden onder andere presentaties verzorgd over de financiële huishouding en de voortgang van de nieuwbouw van de Westermar.

Naast de formele agendapunten had het bestuur ook drie mensen voorgedragen om benoemd te worden als leden van verdienste:
  1. Gauke Hayma
Iedereen binnen BCV kent Gauke wel. Hij is al heel lang een betrokken lid en heeft naast zijn imposante scheidsrechters carrière ook op andere fronten veel voor BCV betekent.
Even enkele feitjes:
  • Lid sinds 1977.
  • Was leider en trainer.
  • Lid geweest van de jeugdcommissie bij BCV.
  • Heeft een zilveren speld van de KNVB ontvangen  voor meer dan 30 jaar scheidsrechter!

Kortom een welverdiende benoeming tot lid van verdienste.

1. Haye van Dekken
Wie in de afgelopen twintig jaar bij de jeugd iets gedaan moest krijgen als het om materiaal ging, kreeg zeker met Haye te maken.
Iedereen kent Haye als een secuur materiaalbeheerder bij de jeugd. Eerst bij BCV en sinds 2005 (toen BCV en vv Bergum de jeugd samen liet spelen) ook bij de SJO BBC!
Om een uindruk te geven, hij was verantwoordelijk voor het beheer van zo’n 800-900 ballen, voor zo’n 30-40 teams aan tenues, de daarbij behorende coachjassen etc.
Daarnaast was Haye, die een eigen drukwerk bedrijf heeft, ook nooit te beroerd om even wat flyers te ontwerpen en te drukken in het belang van de club. Zo heeft Haye onder andere ook boekjes voor jeugdleiders samengesteld.

Haye is een zeer gewaardeerd BCV lid en met trots sinds 27 mei 2019 een lid van verdienste.

1. Jaap van Bruggen
Net als Gauke en Haye is ook Jaap van Bruggen een bekende binnen de BCV-familie. Het is hem dan ook met de paplepel ingegoten, immers zijn vader wijlen Alien van Bruggen, was ook al een bekende vrijwilliger binnen BCV.
Jaap besteed momenteel veel tijd en energie aan de nieuwbouw van de Westermar en de nieuwe kantine voor FC Burgum. Ook is Jaap een van de mensen geweest die op een voorzichtige en zeer gedegen, wijze richting heeft gegeven aan het fusieproces tussen BCV en vv Bergum. Hiervoor heeft Jaap, samen met Hans Lolkema en anderen vooronderzoek gedaan en hij heeft ook zitting genomen in de fusiecommissie.
Maar zijn inzet voor de club bleek ook uit zijn inzet als bestuurslid Technische Zaken. Jaap heeft ongeveer drie jaar zitting in het AB van BCV gehad.
Zijn passie voor BCV ging verder dan alleen de bestuurlijke activiteiten. Zo is Jaap al lange tijd jeugdscheidsrechter en beoordeelt hij momenteel ook startende jeugdscheidsrechters. Hiermee treed hij dan ook echt in de voetsporen van zijn vader.

Al met al is Jaap een zeer betrokken en actief BCV lid die het dan ook zeer verdiend om lid van verdienste te zijn.

Afsluiting:
De ALV werd passend afgesloten door een prachtige terugblik (in een filmpje) op 70 jaar BCV, dat gemaakt is door Eddie Sprietsma.

Al met al kunnen we terugkijken op een mooie en waardige laatste Algemene Leden Vergadering en kijken we met veel genoegen uit naar de nieuwe voetbalclub; FC Burgum.